onsdag 23 november 2011

Christmas Cake Pops


Nu kommer årets första julrecept från mig och det är på Christmas cake pops som jag komponerade ihop själv förra året. Med ett utseende likt Rudolf blev de så gulliga att jag nästan inte ville äta upp dem. Men efter att de stått och varit söta ett tag provade jag en och jag kan berätta att jag definitivt tänker göra dem i år igen. 
Christmas Cake Pops
Blir 12 st
Ingredienser:
1 pkt ballerina pepparkaka
1/2 dl philadelphia
110 gram ljus blockchoklad
10 gram vit choklad
12 st röda nonstop
24 st cashewnötter
12 st klubbpinnar eller korta grillpinnar

Gör så här:
1.      Smält den ljusa och vita choklad.
2.      Mosa ballerina kexen och blanda med philadelphian.
3.      Forma till 12 st. bollar.
4.      Sätt fast bollarna på pinnarna. Doppa den ena änden av pinnen i lite av den smälta vita chokladen så de fastnar bättre.
5.      Stick ner pinnarna i en frigolitbit eller något liknande och ställ in dem i frysen i några minuter.
6.      Efter du har tagit ut dem ur frysen så doppar du och rullar dem i den ljusa chokladen.
7.      Fäst cashewnötter som horn och en röd nonstop som nos.
8.      Ställ in dem i frysen igen i några minuter.
9.      Gör sedan ögon genom att ta en tandpetare som du doppar i den vita chokladen och sätt ut ögon.
10. Förvara Cake popsen kallt.

Trevlig lill-lördag på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar