måndag 25 juni 2012

Glasstest av GB´s Magnum Infinity Choklad & Kola och Magnum Infinity Choklad

Glasstest 9, 2012
Halloj, jag har de senaste dagarna testat GB´s Magnum Infinity Choklad & Kola och Magnum Infinity Choklad enskilt och mot varandra. När jag skulle köpa glassarna råkade jag köpa samma så jag fick lov att gå tillbaka och byta. För det kan vara svårt att se skillnaderna mellan dessa två och i detta inlägg avslöjar jag om man märker någon större skillnad i smakerna och utseendet i det som döljs inuti pappret.

 


Magnum Infinity Choklad & Kola består av mjölkchokladglass med kolasås i och ett skal av riktigt mörk choklad med knastriga kakaobönor. Jag gillade det knastriga skalet med den kraftiga chokladsmaken men den tog över mjölkchokladsmaken från glassens insida. Det jag kunde känna men däremot inte se var en söt kola smak som bröt av. 


Magnum Infinity Choklad är för den som älskar mycket mörk choklad, den har samma chokladtäcke som den andra men innehåller kakaosås och en intensivare chokladglass. Jag är en mörk choklad fantast men detta blev lite för mycket. Det fanns inte så mycket kontrast mellan smakerna men kakaosåsen var fyllig och god. Antingen skulle jag vilja att den fanns som Magnum mini glass eller att den innehöll små bitar av hallon, det skulle fräscha upp.

Magnum Infinity Choklad & Kola får betyg 3,5 och Magnum Infinity Choklad får också betyg 3,5. Det var egentligen inte speciellt stor skillnad mellan dessa två glassar så det känns onödigt att båda finns med i sortimentet. Om jag skulle bestämma den glass som fick stanna i sin nuvarande form blir det Infinity Choklad & Kola fast om de däremot gör de ändringarna med Infinity Choklad som jag föreslog blir det den som får stanna.

Vilken är er favoritglass?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar