lördag 7 juli 2012

Glasstest av GB´s Calippo Shots Jordgubb & Citron och Haribo Push Up Vanilj & Jordgubb

Glasstest 10, 2012

Idag har det varit en av de varmaste dagarna hittills i år och då passar glass perfekt! De två senaste glassarna som jag har provat är Calippo Shots Jordgubb & Citron och Haribo Push Up Vanilj & Jordgubb från GB.

Calippo Shots Jordgubb & Citron är små isglasskulor i en burk. Isglass kan vara riktigt härligt en varm sommardag men problemet var att kulorna han smälta innan jag var klar och det kändes ganska söligt.  Jag tyckte om jordgubbskulornas smak den var frisk och lagom söt. Däremot var citronsmaken lite besk och inte alls lika fräsch. I början var glassen rolig att äta men efter ett tag tröttnade man.

Haribo Push Up Vanilj & Jordgubb är en vanlijglass med virvlar av jordgubbssås. Glassen ligger i en cylinder som man pressar upp med hjälp av en pinne som är fylld med vingummibjörnar med fruktsmak. Den var lätt att äta och lagom stor för de mindre. God vanilj- och jordgubbssmak, en glass med en twist som nog går hem hos de flesta barn men som även uppskattades av mig.

Jag ger Calippo Shots Jordgubb & Citron betyg 2,5 av 5 och Haribo Push Up Vanilj & Jordgubb betyg 3 av 5.

Hoppas solen även lyser på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar