måndag 9 juli 2012

Glasstest av GB´s Laktrispucken, Cornetto Jordgubb och Cornetto Classico

Glasstest 11, 2012
I detta glasstest har jag provat tre glassar som gjorde comeback i GB´s sortiment i år.
Först ut är laktrispucken som jag aldrig har ätit förut. Den var god och hade en kraftig laktrissmak vilket bröt av fint med vaniljglassen. Det tunna skalet av lakrits knastrade härligt när man åt och jag förstår varför laktrispucken har återkommit i sortimentet.

En annan hemvändare är Cornetto Jordgubb som nog känns som en riktig sommarklassiker. Jordgubbssåsen var god men jag skulle gärna vilja ha lite bitar av jordgubbar i den. Vaniljglassen var lite isig men det kanske bara var i just min glass eller i den satsen. Jordgubbsglassen var bättre den var härligt sötsyrlig och åhh vad jag älskar den chokladtäckta insidan och chokladen i strutspetsen.

Sista återkomsten i år är Cornetto Classico som har en italiensk touch. God från första tuggan. På toppen finns grovt hackade hasselnötter med en god rostad smak som bryter av fint med den mörka chokladen. Glassen är krämig och har en tydlig vaniljsmak. Men jag önskar att hasselnötterna skulle komma tillbaka inuti glassen och/eller att det skulle finnas en kärna av kola- eller chokladsås. Denna Cornettoglass har också en chokladtäckt insida och choklad i strutspetsen.

När jag sammanfattar dessa tre glassar så får Laktrispucken betyg 4 av 5, Cornetto Jordgubb får betyg 3 av 5 och Cornetto Classico får betyg 4 av 5.

Härliga julihälsningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar