tisdag 24 juli 2012

Taco tubs med Gucamole

Så här dan före dan före min födelsedag bjuder jag på en förrätt. Den är enkel, snygg och självklart mycket god! Imorgon tänkte jag lägga ut en drös med bilder från min resa till norra Italien i våras. Bilder som jag definitivt kommer glo på när jag vill drömma mig tillbaka till en underbar ravioli, pannacotta och överraskande nog en hamburgare med galet goda pommes frites.
Taco tubs med Guacamole
4 st
Ingredienser:
4 st mini tacotubs
200 g köttfärs
1/4 taco spice mix påse (10 g)
matolja
4 sallatsblad
8 körsbärstomater
1/2 spetspaprika
8 skivor gurka
ev. 4 kvistar persilja
Guacamole:
1 st avokado
1/2 dl crème fraîche
1 st vitlöksklyfta
1/2 st lime, saften
1/4 krm cayennepeppar
1/2 krm salt

Gör så här:
1.      Dela avokadorna och ta ut köttet. Mixa det tillsammans med lime och vitlök till en slät smet med en mixerstav. Rör i crème fraîche, cayennepeppar och salt.
2.      Stek köttfärsen i matolja och tillsätt sedan taco spice mix.
3.      Skölj grönsakerna och skär paprikan och gurkan i skivor.’
4.      Placera ett sallatsblad på varje tallrik med ett par skivor paprika och gurka och två stycken körsbärstomater.
5.      Fyll tubsen med tacoköttfärsen, guacamole och eventuellt en persiljekvist i varje tub. Lägg sedan en tub vid varje sallads blad.
6.      Voilà! Du har nu en underbar förrätt.

Hörs imorrn!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar