fredag 9 maj 2014

Glasstest av Sia´s Saltlakrits

Glasstest av Sia´s Saltlakrits
I år har Sia kommit ut med tre spännande Frozen Yoghurt glassar som nu finns i butikernas frysdiskar. Men nu ska jag recensera en annan Sia-nyhet, saltlakritsglass. Förpackningen rymmer en halvliter gräddglass med saltlakritssmak, saltlakritsrippel och lakritsfudge. Med andra ord är det verkligen något för lakritsälskaren.

Jag gillar när det finns ytterligare ett element av något i glassen och det är det som räddar Sia´s nyhet. Att upptäcka fudgebitarna gör glassen speciell, jag skulle gärna stöta på ännu fler fudgebitar. Lakritssmaken är ganska stark och kvaliteten på lakristen är bra. Om du vill ha en lakritsglass är det definitivt den här du ska vända dig till.

Egentligen är jag ingen lakritsfanast men i kombination med något mer blir det riktigt gott. Därför valde jag sedan att servera den med en bit fudgekaka och hallon. Tryck här för att komma till receptet på Fudgekaka i långpanna.

Som helhet får Sia´s SaltLakrits betyg 4 av 5.

Nu kickstartar vi den här glassäsongen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar