lördag 24 augusti 2013

Amerikansk mat- och baktävling

Amerikansk mat- och baktävling


Äntligen kan jag meddela att jag drar igång höstens tävling med ett fantastiskt pris i potten. Nu har du chansen att vinna Lisa Eisenman Frisk och Monica Eisenman bok ”Systrarna Eisenmans mingelmat : 565 snittar, snacks & smårätter”, en matbibel på 317 sidor, indelat i 16 kapitel t.ex. USA & Mexico, Asien, Italien & Frankrike, Bröd & röror, Afternoon tea & brunch, Drinkar & snacks och Desserter. Känner mig faktiskt lite avundsjuk över priset denna gång. 

Men nu till vad tävlingen går ut på. Temat för tävlingen är egna varianter av amerikanska maträtter och bakverk. Det gäller att ta fram sitt bästa recept inom temat och skicka över det till mig tillsammans med en bild på resultatet. Sedan kommer jag provlaga tre av de maträtter/bakverk som jag tycker är mest spännande. Därefter lägger jag ut recepten med en egen bild. Två veckor senare utses vinnaren, 50 % av antalet sidvisningar och 50 % av antalet röster avgör tävlingen.

Här är datumen:
Skicka in recepten: 24 augusti­ – 27 september
Recepten väljs ut och provlagas: 28 september – 12 oktober
Röstning: 13 oktober – 26 oktober
Vinnaren utses: senast 31 oktober

Make it work! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar